Furiosa – nowy warszawski teatr

Na warszawskiej i ogólnopolskiej mapie teatralnej pojawia się nowy teatr – jednoosobowe przedsięwzięcie Agnieszki Przepiórskiej, aktorki teatralnej i filmowej. Pierwszą premierą teatru będzie już w styczniu „Kocham Bałtyk” na podstawie tekstu Zośki Papużanki, w reżyserii Agnieszki Przepiórskiej.

Furiosa jest teatrem bez siedziby, ale za to w ciągłym ruchu – na terenie Warszawy i całego kraju. 

Pod szyldem Furiosy Agnieszka Przepiórska chce zebrać wszystkie monodramy, które miała w swoim repertuarze do tej pory: „I będą święta”, „Wojna to tylko kwiat”, ‘Tato nie wraca”, a także nowe produkcje – w tym najbliższą „Kocham Bałtyk” – spektakl zrealizowany w konwencji one women comedy show, charakteryzujący się lekką konwencją, humorem i improwizacją. 

Przepiórska w swoich spektaklach zawsze porusza tematy kobiece: wdowa, dziennikarka wojenna, dziewczyna dorastająca bez ojca czy matka dwójki dzieci – to postaci – bohaterki jej spektakli. 

„Marzyłam o zebraniu moich dotychczasowych monodramów pod jeden parasol i obszarze do tworzenia kolejnych moich przedsięwzięć. Jest tak wiele tematów, które nie dają mi spokoju, na które chciałabym się wypowiedzieć, korzystając z narzędzi, jakie daje teatr, aktorstwo… Furiosa daje mi taką szansę. Mam nadzieję, że wykorzystam ją maksymalnie” – mówi Agnieszka Przepiórska. 

W planach teatru Furiosa premiera „Kocham Bałtyki, potem tournée po Polsce i kolejne realizacje. 

***

Agnieszka Przepiórska – aktorka teatralna, serialowa i filmowa. Absolwentka Wydziału Aktorskiego w Państwowej Wyższej Szkole Sztuki Teatralnej i Filmowej w Petersburgu. W latach 2005-2008 była aktorką Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu, gdzie zagrała m.in w Trzech siostrach A. Czechowa w reż. P. Kruszczyńskiego, Burzy W. Szekspira w reż. A. Tworusa, Balkonie J. Geneta w reż. A. Tyszkiewicza, Był sobie Polak, Polak, Polak i Diabeł P. Demirskiego w reż. M. Strzępki.

Potem grała w teatrach w całej Polsce m.in. w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej: Tak wiele przeszliśmy, tak wiele przed nami A. Pałygi, Królowie dowcipu P. Rowickiego, oba w reż.    P. Ratajczaka, Lubuskim Teatrze im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze: Trzy siostry A. Czechowa w reż. P. Ratajczaka, Teatrze Współczesnym w Szczecinie: Białe Baloniki M. Fertacz w reż. P. Ratajczaka, Bałtyckim Teatrze Dramatycznym im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie: Kartoteka Różewicza w reż. P. Ratajczaka, w Teatrze IMKA    w Warszawie: Warszawa-Grabiny 6.20 M. Nahacza w reż. P. Ratajczaka, Teatrze Konsekwentnym w Warszawie: I będą święta P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka, Boski romans M. Walczaka, Tato nie wraca P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka, Dziwka z Ohio H. Levina w reż. A. Sajnuka, w Teatrze Powszechnym w Warszawie: Dziewczyny do wzięcia A. Kondratiuka w reż. P. Ratajczaka, w Teatrze WARSawy: Wojna to tylko kwiat P. Rowickiego    w reż. P. Ratajczaka. Grała potrójną rolę (Dzika Agnes, HGW, Samotna Matka) w cyklu kabaretowym Pożar w Burdelu. Występowała w serialach tv takich jak: Artyści (reż. M. Strzępka), Glina (reż. W. Pasikowski), Fala Zbrodni, Ojciec Mateusz, Druga Szansa.


Zdobyła wiele teatralnych nagród, m.in. za spektakl I będą święta (w 2012 r. – 41. OFTJA we Wrocławiu oraz na XII Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu, a także  rok później na XXVIII Toruńskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora) oraz za spektakl Tato nie wraca (w 2013 r. na IV Festiwalu Monodramu „Monoblok” – Grand Prix oraz Nagroda Miasta Gdańska przyznana przez Pawła Szkotaka, w 2014 r. na XV Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych oraz na 20. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej).