Wystawa „Podejścia do czego?”

Podejścia do Czego? / Approaches to What?
Alicja Kowalska • Eugen Wist
12.2. – 6.4.2018
Pomysł i aranżacja/organised by: Christian Kobald
Artyści/artists: Alicja Kowalska, Eugen Wist


Szanowny […],
bardzo dziękuję za tekst!
Dzisiaj, wraz z […] skończyliśmy już całą pracę związaną z promocją i w przeciągu nadchodzących kilku dni będziemy drukować zaproszenia! Chciałem się jeszcze upewnić, co miałeś na myśli używając określenia „w stylu lat neo-90tych”?

[…]

Wspominałeś wcześniej o grupowej wystawie tematycznej, czy mógłbyś przybliżyć mi motyw czy chodzi tylko o artystów? (Zatrzymam […] ;) )

Dziękuję Ci i pozdrawiam serdecznie,
[…]

Szanowna […],

świetnie!

Mam krótkie pytanie dotyczące flag: moglibyśmy zrobić je bez strzałek? Tak po prostu wyglądają lepiej.

Wystawa w stylu lat neo-90tych:

– związek wystawy z obiektami: nie praca indywidualna, a wystawa uważana jest za podstawową jednostkę
– wystawa stanowi scenografię, jednolitą mise-en-scène; […]
– wystawa łączy (przynajmniej po części) element funkcjonalne (można ich używać) z ekspozycją (nie-sztuka/sztuka w przestrzeni publicznej)
– udział, (co najmniej) w wystawie jest jednym z kluczowych jej aspektów
– wystawa uwzględnia swój własny model dyskursywny […]
– nieformalna

[…]

Czas (a w rzeczywistości dialektyka czasu, który wyczerpuje się i zużywa, oraz zagadnienie uroczystości; patrz: Roger Caillois, Théorie de la fête, w L’homme et le sacré) jest [...] tematem wystawy.

Wszystkiego dobrego,
[…]

(Fragment rozmowy e-mail, dotyczącej przygotowywania wystawy grupowej w ramach CRAC Alsace, w 2013r.)

Christian Kobald to niezależny kurator z Wiednia. Jest głównym edytorem Spike Magazine – kwartalnika o sztuce współczesnej, platformy internetowej i niezależnej przestrzeni projektowej z siedzibą w Berlinie.

Alicja Kowalska to artystka pochodząca z Polski. Zajmuje się gobelinem, ostatnio w ścisłej współpracy ze swoim synem, artystą Tomaszem Kowalskim.

Eugen Wist, pochodzący z Rosji artysta, tegoroczny absolwent tamtejszego Uniwersytetu Sztuk Stosowanych (Die Angewandte). Obecnie studiuje w Städelschule we Frankfurcie. Na swoim koncie ma udział w wielu projektach grupowych na terenie Austrii i za granica.

Zdjęcie: Alicja Kowalska, Bez tytułu , 1988, gobelin. Widok instalacji Tomasz Kowalskiego pt. “Złota Drabina”, rekonstrukcja scenografii przygotowanej do filmu Agnieszki Polskiej pt. ”Hura!”, Warszawa, 2017, autor: Robert Głowacki