Promocja publikacji: VeryGraphic. Polish Designers of the 20th Century

culture.pl prezentuje kolejną, po „Out of the Ordinary”, książkę o historii polskiego projektowania. 448 stron, 64 projektantów, 57 rozdziałów, 30 autorów: to pierwsza tak obszerna publikacja poświęcona polskiemu projektowaniu graficznemu XX wieku.

W spotkaniu udział wezmą:

Jacek Mrowczyk – redaktor publikacji, projektant, wykładowca ASP w Katowicach oraz Rhode Island School of Design w Providence, współtwórca kwartalnika „2+3D”. Autor artykułów na temat projektowania graficznego oraz książek: „Niewielkiego słownika typograficznego” (2008) i „PGR. Projektowanie graficzne w Polsce” (z Michałem Wardą, 2010); redaktor antologii „Widzieć/Wiedzieć”. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie (z Przemkiem Dębowskim, 2011).

Agata Szydłowska – historyczka designu, kuratorka, autorka tekstów i książek na temat projektowania, wykładowczyni historii dizajnu w School of Form oraz Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych

Piotr Rypson – zastępca dyrektora Muzeum Narodowego w Warszawie, historyk kultury wizualnej, autor książki „Against All Odds. Polish Graphic Design 1919 – 1949”

Spotkanie poprowadzi Patrycja Wanat – szefowa działu Kultury radia TOK FM.

PODCZAS PROMOCJI 10% RABAT NA ZAKUP KSIĄŻKI!

Album będzie dostępny w sprzedaży od kwietnia.

Publikacja „VeryGraphic. Polish Designers of the 20th Century” powstała w języku angielskim po to by zaprezentować na świecie jak ogromny i różnorodny jest dorobek polskich projektantów grafików. Choć ma on bardzo bogatą historię pozostaje mało znany na arenie międzynarodowej. Polska grafika użytkowa to przecież o wiele więcej niż tylko uznana na świecie szkoła plakatu. Polski plakat oczywiście ma swoje miejsce w „VeryGraphic”, natomiast to opracowanie uwzględnia także mniej znany dorobek twórców z dziedziny grafiki użytkowej: książek, czasopism i okładek, typografii i liternictwa, projektowania informacji i znaków identyfikujących oraz opakowań.

„VeryGraphic” jest bogato ilustrowany i w sposób przekrojowy – i kolorowy – pokazuje historię polskiego projektowania. Do udziału w tworzeniu publikacji zaproszeni zostali czołowi polscy krytycy i eksperci w dziedzinie projektowania graficznego.

Okładka książki została wykonana odręcznie w różnych wariacjach kolorystycznych, co sprawia że każdy egzemplarz jest niepowtarzalny. Autorem projektu publikacji jest Kuba Sowiński.