„MARAT/SADE”, reż. Wawrzyniec Kostrzewski

„MARAT/SADE” CZYLI NIE DO KOŃCA O WARIATACH

W latach ‘60 sztuka Marat/Sade opowiadała o wariatach, którzy wykrzykują hasła odzwierciedlające prawdziwy obraz świata. Ostre polityczne i społeczne diagnozy bezpiecznie chowały się w trzech ramach: Rewolucji Francuskiej, zakładu dla obłąkanych i teatru w teatrze.

Słowo od reżysera: „Akcja dzieje się w przytułku dla obłąkanych, gdzie pacjenci pod przewodnictwem Markiza de Sade, opowiadają historię tego właśnie zabójstwa. Spektakl miał wtedy, i ma też dzisiaj, bardzo silny wydźwięk polityczny. Z jednej strony mówi o zawiłościach Rewolucji Francuskiej, ale tak naprawdę, zderzając polemikę Marata i Markiza de Sade, opowiada o niezmiennych, nieśmiertelnych mechanizmach wielkiej polityki; o demagogii, o społeczeństwie, które jest podatne na różnego rodzaju narracje. Sztuka zadaje też pytanie, jakie mechanizmy tworzą rzeczywistość i struktury społeczne.”

Autor utworu dramatycznego – Peter Weiss
Autorzy przekładu – Andrzej Wirth i Joanna Kulmowa
Opracowanie – Wawrzyniec Kostrzewski
Reżyser – Wawrzyniec Kostrzewski
Scenografia i kostiumy – Ewa Gdowiok
Muzyka – Mateusz Wachowiak
Współpraca choreograficzna i taniec – Vova Makovskyi
Opracowanie muzyczne – Anna Grabowska
Reżyseria światła – Wojciech Suleżycki
Asystent reżysera – Mateusz Weber
 
OBSADA:
COULMIERE – Hanna Skarga
WYWOŁYWACZ – Agata Różycka
ROSSIGNOL – Anna Lemieszek
CORDAY – Zofia Domalik
POLPOCH – Dawid Ściupidro
KOKOL – Karolina Charkiewicz
MARAT – Marcin Stępniak
SIMONA – Sonia Mietielica
SADE – Maciej Babicz
ROUX – Michał Klawiter
DUPERRET – Vova Makovskyi

Terminy w grudniu: 8 (premiera), 9, 10, 12, 13