LET ME INTRODUCE – Kuźniak / Ożóg / Toeplitz Trio „Uncanny Connections” Tour

ET ME INTRODUCE
Ilość bardzo ciekawych propozycji koncertowych, głównie z zagranicy, rośnie. Nowy cykl koncertów, pod tytułem “Let Me Introduce”, to seria prezentacji nieznanych, a mających znamiona wyjątkowych, artystów z Polski i ze świata.
Mając świadomość, iż to co na prawdę nowe jest zawsze nieznane, staramy się być bardzo uważni w doborze zapraszanych artystów, aby nigdy nie umknęło nam coś ważnego.
Nasz wybór będziemy Państwu prezentować, dbając aby każdy z koncertów cyklu był wart poświęconego przez Państwa czasu i uwagi.
Koncerty będą bezpłatne, a wynagrodzeniem dla muzyków będą nagrania z koncertu oraz to co otrzymają od Państwa do wystawionej podczas koncertu skarbonki.

Wspólny projekt Bartłomieja Kuźniaka, Macieja Ożoga i Kaspera T. Toeplitza. Muzycy rozpoczęli współpracę w listopadzie 2014 roku. W ramach działalności podczas kilkudniowych sesji polegających na komponowaniu w czasie rzeczywistym, używając aparatury dźwiękowej wysokiej jakości, zarejestrowali kilka godzin muzyki. Wybrane obszerne fragmenty zostały zgrane i zmasterowane w Studio 333 w oryginalnej jakości (w 24bitach 192kHz). Składają się one na album „Uncanny Connections”, który opublikowany zostanie jednocześnie w kilku formatach cyfrowych (w tym w wersji High Definition). Premiera albumu i jego udostępnienie nastąpi podczas trasy trio w maju 2015 roku.

Muzyka Trio stanowi niejednoznaczne, hybrydyczne połączenie intensywnego noise’u, elektronicznego glitch’u, dronów, muzyki basowej, przestrzennych pejzaży dźwiękowych i abstrakcyjnych wielowymiarowych struktur nawiązujących do akademickiej awangardy dwudziestego wieku.

Koncerty Trio opierają się na tworzeniu w czasie rzeczywistym i dialogu pomiędzy muzykami wykorzystującymi zróżnicowane instrumentarium m.in.: przetwarzane i preparowane basy, liczne analogowe instrumenty elektroniczne, instrumenty i urządzenia o zmodyfikowanych układach elektronicznych (circuit bending), preparowany saksofon sopranowy i wiele innych.

Biografie muzyków:

KASPER T. TOEPLITZ
Kompozytor i muzyk działający na pograniczu muzyki akademickiej (opery, utwory na orkiestrę i zespoły kameralne), eksperymentalnej muzyki elektronicznej oraz noise’u. W swojej twórczości wykorzystuje głównie komputer, służący mu jako narzędzie myśli i kompozycji oraz tradycyjne instrumenty poddawane przetworzeniu i preparacjom tworząc analogowo-cyfrowe hybrydy dźwiękowe. Realizuje także projekty interdyscyplinarne z pogranicza performensu i tańca współczesnego.
Toeplitz współpracował z wieloma instytucjami (GRM, IRCAM, Radio-France, GMEM, GRAME, ZKM), muzykami (Eliane Radigue, Zbigniew Karkowski, Phil Niblock, Dror Feiler, Tetsuo Furudate, Francisco Lopez, Z’EV, Art Zoyd, Ensemble Phenix) i tancerzami (Myriam Gourfink). Jest laureatem licznych nagród i odznaczeń (m.in. Villa Medicis Hors-les-Murs w Nowym Yorku, Villa Kujoyama w Japonii, DAAD w Berlinie, nagroda Giga Hertz ZKM, Karsluhe, Institut Français w Polsce itd.). Jego dyskografia obejmuje ponad pięćdziesiąt różnych tytułów.

BARTŁOMIEJ KUŹNIAK
Urodzony w 1974 roku w Częstochowie. Kompozytor, muzyk, twórca video i konstruktor, działający z artystami przekraczającymi granice mediów współtwrząc instalacje z pogranicza videoartu, rzeźby, audiowzualnych struktur samkomponujących i performance’u.
Jako basista i saksofonista nagrał ponad 40 płyt. Aktywny od późnych lat osiemdziesiątych. Jako nastolatek zaczynał w zespołach grindcoreowo-industrialnych i metalowych, potem tworzył grupy składające się z muzyków o różnej proweniencji grając post-hardcore-free-jazz lub ciężki i transowy avant-trip-hop. Równolegle zajmował się kameralistyką współczesną komponując, koncertując i nagrywając muzykę akustyczną. Uczestniczył także w radykalnych projektach elektronicznych – od izolacjonizmu po noise. Jest leaderem zespołów 2g i 3 Metry. Współtworzy grupy Nonstate, Sub Spa, Kuźniak Kosiarkiewicz, Bad Homeboys, Quantum Vacuum Oscillator, QKS, Golden Nine i inne.
Współcześnie współpracuje z performerami i artystami wizualnymi oraz producentami i DJami grając bardzo niskie basy na ogromnych zestawach sub-wooferów do avangardowego dark techno nadającego się do tańca. Występuje także solowo łącząc autorskie nagrania muzyczne i prace sound-artowe z projekcjami własnych filmów.
Od 1998 roku zajmuje się masteringiem. Jest producentem muzycznym pracującym we własnym Studio 333 będącym także polem doświadczalnym wdrożeń w zakresie dźwięku sferycznego wysokiej rozdzielczości, które jest jednocześnie pracownią wielu grup oraz podstawą projektu 333flow.comscalającego wspólny dorobek twórczy.
Zaprojektował system do sferycznej rejestracji i reprodukcji dźwięku, który jest podstawa projektu 333 Spaces łączącego podróże z zapisem dźwięku i obrazu. Miłośnik długich spacerów z aparatem. Inicjator http://sessions.333flow.com/
Aktualnie zaangażowany w Trio z Kasperem T. Toeplitzem i Maciejem Ożogiem (publikacje i trasa koncertowa).
Podróżuje. Mieszka głównie w Berlinie, Częstochowie, Łodzi i Wrocławiu.

MACIEJ OŻÓG
Teoretyk kultury i artysta dźwięku. Zajmuje się sztuką interaktywną, mediami taktycznymi, bio artem, problematyką społeczeństwa sieci, studiami nad kulturą nadzoru (surveillance studies) oraz posthumanizmem. Opublikował szereg prac poświęconych sztuce nowych mediów, filmowi awangardowemu, sztuce wideo i muzyce eksperymentalnej. Pracownik Katedry Mediów i Kultury Audiowizualnej w Uniwersytecie Łódzkim.
Od początku lat dziewięćdziesiątych zaangażowany w rozwój muzyki eksperymentalnej w Polsce. Założyciel i współtwórca wielu zespołów i projektów (Spear, Ben Zen, Nonstate, Aural Treat, Sub Spa, Quantum Vacuum Oscillator, Nonstate i.a.). Tworzy multimedialne performensy, instalacje interaktywne oraz filmy wideo. W swoich solowych działaniach skupia się na krytycznej eksploracji przestrzeni liminalnej pomiędzy fizjologiczną aktywnością ciała a niewidzialną elektromagnetyczną infrastrukturą przestrzeni hybrydycznej. Wykorzystuję unikatowe, prototypowe urządzenia elektroniczne, instrumenty analogowe oraz cyfrowe.
W kwietniu 2015 roku ukazał się jego pierwszy solowy album „Electric Disobedience of Flesh” (CD, Requiem Records).
W latach 1998 – 2002 prowadził wytwórnię płytową Ignis Projekt poświęconą różnym odmianom elektronicznego eksperymentu. Ignis opublikowała płyty takich wykonawców jak: Francisco Lopez, Ultra Milkmaids, Vance Orchestra, Indra Karmuka, Crawl Unit, Origami Arktika, Chaos As Shelter, EA i Spear.
Jako kurator organizował i współorganizował liczne koncerty i wystawy m.in.: 4 edycje wystawy „Die Kunst Ist Toth”, koncerty Coil, Noise Makers Fifes, Column One, Troum, Xaviere Charles, Z’ev, Zbigniew Karkowski, Aube, Tetsuo Furudate, Asmus Tietchens, Marco Donnarumma, Ryan Jordan, Gil Kuno i wielu innych.

wstęp wolny