Kino przemian | 5. Prawie Kino Letnie

Zapraszamy na DARMOWE KINO PLENEROWE NA UNIWERSYTECIE WARSZAWSKIM!

Gdyby można było cofnąć się w czasie… Znaleźć się w zupełnie innym miejscu na Ziemi… Zobaczyć roześmianą Marylin Monroe, przejść się ulicami przedwojennej Warszawy, a może zagłosować w pierwszych wolnych wyborach…

Niestety jeszcze nie mamy wehikułu czasu, ale mamy KINO, dzięki któremu możemy być świadkami zmieniającego się świata.

Zapraszamy na 5. jubileuszowe PRAWIE KINO LETNIE, które w tym roku odbędzie się pod hasłem KINO PRZEMIAN. Na ekranie zobaczymy filmy, które pokażą nam przemiany – historyczne, obyczajowe, kulturowe, ale także te wewnętrzne i zewnętrzne.

Każdego dnia obejrzymy dwa wyjątkowe filmy, które pokazują, że kino to przede wszystkim ZMIANY.

KIEDY: 14-16 czerwca.

Startujemy codziennie o 21.00!

GDZIE: Mały Dziedziniec
ul. Krakowskie Przedmieście 24
Kampus Główny Uniwersytetu Warszawskiego

WSTĘP WOLNY!!! Zapraszamy wszystkich zainteresowanych, nie tylko studentów.

P.S Zapewniamy darmowy popcorn! 

SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR:


1.DZIEŃ: 14 CZERWCA (Piątek): Przemiany wewnętrzne i…zewnętrzne

20:50 prelekcja – Daniel Hastings Attaché ds. Kulturalnych U.S. Embassy Warsaw

21.00 „Pół żartem, pół serio” („Some like it hot”), reż. Billy Wilder (1959)
23.00 “Amator”, reż. Krzysztof Kieślowski (1979)

Piątkowe seanse rozpoczniemy od kultowej amerykańskiej komedii z niezapomnianymi rolami Tony’ego Curtisa i Jacka Lemmona, którzy bawią do łez jako raz jako uwodzicielscy Joe i Jerry, a raz jako ponętne Josephine i Daphne. Z wisienką na torcie w postaci Marylin Monroe jako Sugar Kowalczyk sprawiają, że “Pół żartem, pół serio” po prostu nie ma prawa się zestarzeć.

“Amator” zapewne pozostawi nas z wieloma dylematami moralnymi. Czy sztuka i polityka zawsze stoją w opozycji do siebie? Co jest ważniejsze: walka o wolność i niezależność czy dobro bliskich? Obserwując głównego bohatera (w roli Filipa Mosza doskonały Jerzy Stuhr) okazuje się, że każdy wybór, nawet ten powierzchownie nieistotny wiąże się z określonymi konsekwencjami.

2.DZIEŃ: 15 CZERWCA (Sobota): Przemiany historyczne i społeczne

20:00 spotkanie z Katarzyną Surmiak-Domańską – autorką książki “Kieślowski. Zbliżenie”

21:00 “Przypadek”, reż. Krzysztof Kieślowski (1981)
23:00 Moonlight, reż. Barry Jenkins (2016)

W sobotę pozostaniemy w klimacie moralnego niepokoju. Tym razem zobaczymy “Przypadek”, w którym reżyser urzeczywistnia nasze “co by było gdyby” i pokazuje trzy alternatywne życiorysy jednej osoby w czasach politycznej zawieruchy. Punktem wyjścia każdego z nich jest odjeżdżający ze stacji pociąg. Jak się potoczą losy głównego bohatera w zależności od tego czy zdoła go dogonić? Czy rzeczywiście naszym życiem rządzi przypadek?

Zdobywca Oscara w kategorii Najlepszy film “Moonlight” zabierze nas w mroczny świat narkotyków i deficytu miłości, w którym nic nie jest oczywiste. Będziemy świadkami dorastania, powolnego odkrywania własnej tożsamości i narodzin wyjątkowych relacji. Ten film nie tylko przełamuje społeczne tabu, ale może przede wszystkim cierpliwie tłumaczy na czym polega homoseksualizm i bycie czarnoskórym w pełnym uprzedzeń społeczeństwie.


3. DZIEŃ: 16 CZERWCA (Niedziela): Nowe głosy w kinie

20:30 prelekcja – Kaja Klimek

21:00 Wieża Jasny dzień // Tower A bright day, reż. Jagoda Szelc (2017)
23:00 “Młodość”, reż. Paolo Sorrentino (2015)

Ostatni dzień poświęcony jest w całości nowym głosom w kinie. Kino to ciągłe zmiany – nowe formy i nowe treści. Wybraliśmy dla Was dwóch reżyserów, którzy swoją twórczością wprowadzają do kinematografii powiew świeżości. Zaczynamy od pełnometrażowego debiutu Jagody Szelc. “Wieża. Jasny Dzień”, która dosyć łatwo zaszufladkowana może zostać jako thriller, z każdą minutą przybiera coraz bardziej intrygującą formę. Fabuła filmu skupia się na pierwszej komunii świętej Niny. Dziewczynka wraz z rodzicami – Michałem i Mulą – mieszka w malowniczym domku, do którego z tej ważnej okazji przyjeżdża cała rodzina – łącznie z biologiczną matką Niny…

Włoski reżyser Paolo Sorrentino udowodnił już chyba wszystkim, że wcale nie jest drugim Fellinim, a jego twórczość jest jedyna w swoim rodzaju. Bohaterowie “Młodości”, Fred i Mick, którzy niebawem przekroczą próg osiemdziesięciu lat, wyjeżdżają do hotelu pod Alpami, gdzie wspominają całe swoje życie. Pobyt w sanatorium wkrótce okaże się rozliczeniem z przeszłością i pogodzeniem z nieuchronnym losem.