Akademia Fotografii na Placu Defilad: Witek Orski

Lato w mieście, miasto w lecie, czyli z Akademią Fotografii w wakacje nie będziecie się nudzić. Organizowane w lipcu, sierpniu i we wrześniu, w ramach projektu Plac Defilad, spotkania, warsztaty, pokazy filmowe, wykłady. Na wszystkie wydarzenia wstęp jest wolny. 

Nie tylko o fotografii, czyli Orski i Bownik rozmawiają o tym, jakie znaczenie w fotografii ma teoria.

W przypadku twórczości każdego artysty znaczenie warsztatu jest oczywiste i zawsze wzbudza zainteresowanie, jednak często nasza ciekawość dotyczy tylko obszaru technicznego. Pytamy „jak?”, a nie pytamy „dlaczego?”. W procesie twórczym Witka Orskiego pojęcia związane z teorią fotografii, zagadnienia z zakresu filozofii, czy po prostu nazywanie własnych doświadczeń odgrywa bardzo ważną rolę.
Podczas spotkania porozmawiamy o tym, jakie znaczenie dla powstawania jego prac ma teoria oraz jak ważne jest dla niego sięganie zarówno po pojęcia już znane jak i po te wypracowane na nowo podczas pracy nad kolejnymi projektami. Skąd takie podejście do tworzenia? Co jeszcze ma wpływ na jego projekty, jak wygląda proces ich powstawania? O tym wszystkim oraz o kilku innych rzeczach będziemy rozmawiać 24 lipca na Placu Defilad.

termin: 24 lipca
godz.: 21.00
gość: Witek Orski
prowadzenie: Bownik

Witek Orski:
Ur. 1985. Fotograf, kurator, współzałożyciel galerii Czułość, doktorant w Instytucie Filozofii UW. Mieszka i pracuje w Warszawie. Jego prace były prezentowane w ramach wystaw indywidualnych: w 2012 roku, „Wulgarne” oraz w 2014 roku, „Ćwiecenie”, obydwie w galerii Czułość w Warszawie, a także na wystawach grupowych, m.in. w tym roku w ramach wystawy „Co widać. Polska sztuka dzisiaj / As You Can See: Polish Art Today” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Jego zdjęcia – sesje mody, projekty autorskie, portrety – publikowane były m.in. w: „Exklusivie”, „Gazecie Wyborczej”, magazynie „WAW” oraz we francuskim „l’héliotrope” i brytyjskim „S.P.B.H”. Wykładowca Akademii Fotografii.

Bownik:
Ur. 1977. Jego wielkoformatowe fotografie przedstawiają tematy związane z młodością, rekonstrukcją wartości i oddziaływaniem zjawisk technologicznych na codzienne życie. Konwencje wizualne zaczerpnięte z kina (Przejście, Scena A, Scena B), archiwów policyjnych (Krata) i klasycznych przedstawień malarskich (Dissasembly, Łania, Aleksandra) są mapą po której się porusza. Wykorzystując relacje pomiędzy minionym a aktualnym, sztucznym a realnym, utrwalonym i nieistniejącym bada możliwości oddziaływania fotografii. Bownik jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Artystyczny). Prace artysty znajdują się w kolekcjach Muzeum In Huis Marseille w Amsterdamie oraz w Fundacji Sztuki Polskiej ING, oraz kolekcjach prywatnych. Wykładowca Akademii Fotografii.