24. Międzynarodowe Biennale Plakatu

Biennale Plakatu przechodzi metamorfozę, która ma przyciągnąć zarówno stałych wielbicieli plakatu, jak i nową publiczność. Odświeżona formuła ma ugruntować znaczenie Biennale na świecie, zachęcić do wizyty w Warszawie, w Muzeum Plakatu. Muzeum Narodowe w Warszawie oraz wszystkie zaangażowane osoby i instytucje dołożą starań, aby impreza zyskała nowy wizerunek i rozmach na miarę prawdziwego międzynarodowego święta designu.
 

Dyrekcja Muzeum Narodowego powołała nowy skład Rady Programowej 24. Międzynarodowego Biennale Plakatu. W jej skład wchodzą: prof. Maciej Buszewicz, Justyna Czerniakowska, dr Magdalena Frankowska, dr Agnieszka Jacobson, dr Dawid Korzekwa, Grzegorz Laszuk, prof. Lech Majewski, Marcin Rutkiewicz, prof. Zdzisław Schubert, dr Agnieszka Szewczyk, Agata Szydłowska, Bogna Świątkowska, Rene Wawrzkiewicz, dr Marcin Władyka oraz dr Piotr Rypson, który został wybrany na przewodniczącego Rady.

Zdecydowano, że rejestracja uczestników w Biennale oraz pierwszy etap dwustopniowej selekcji prac przez jurorów Międzynarodowego Jury odbędzie się drogą elektroniczną, przy pomocy systemu rejestracji prac online. Inaczej niż dotychczas wyglądać będzie również główna wystawa zakwalifikowanych prac, której przygotowanie powierzone zostanie kuratorowi wybranemu przez Radę Programową. Kuratorem został wybrany Michał Warda.

Wystawie towarzyszyć będzie specjalny blok wystąpień poświęconych historii tej legendarnej już imprezy cyklicznej, analizie krytycznej ostatnich dwóch dekad historii MBP oraz debata poświęcona jego przyszłości. Dyskusje i wystąpienia odbędą się podczas Targów Wiedzy Graficznej organizowanych przez STGU.